Az Euro NCAP bizonyos időközönként újabb és újabb törésteszt-eredményeket hoz nyilvánosságra, aminek köszönhetően kiderül többek között, hogy melyek a legbiztonságosabb járművek.
A folytonos autóbiztonsági újításoknak köszönhetően ezek az eredmények azonban nem csak segítenek a biztonságos autók választásában, hanem a szakma számára is visszajelzést és mércét adnak. Az autómentők például tudják, hogy autómentés során milyen járművekkel kell ritkán számolniuk, de a karosszéria-javítók és az autószerelők is előre felkészülhetnek, hogy milyen típusokat visznek majd hozzájuk a legritkábban.
Természetesen a vizsgálat is felhívja a figyelmet arra, hogy az eredményeket nem feltétlenül célszerű azzal párosítani, hogy melyik autó a legbiztonságosabb, hiszen bár a töréstesztek bizonyos modelleknél jobbak, egy baleset alkalmával számtalan egyéb befolyásoló tényező is akad, amelyek meghatározhatják a törés kimenetelét.
Fontos kiemelni, hogy a lista csak az európai előírásokra mérvadó, hiszen a tengerentúlon például sokkal szigorúbban veszik a törésteszteket, így míg az Euro NCAP csak a frontális ütközéseket veszi alapul, addig Amerikában oldalirányú teszteket és egyebeket is előírnak.
A legutóbbi európai törésteszteken ugyanakkor a dobogós helyezéseket sorban a VW Golf VI, a Honda Insight és a Toyota Prius III érték el. Ezek az autók tehát azok, amelyek a biztonság különféle területein kiemelkedőbb eredményeket értek el, mint társaik. Eredményességüket ugyanakkor annak köszönhetik, hogy a múltban rengeteg autóbiztonsági újítás került alkalmazásra, amelyeknek köszönhetően különböző területeken, de nőtt az utas-biztonság.
Példának okáért az újabb autókba az új trendnek és előírásoknak megfelelően egy sokkal biztonságosabb, a nyaksérülésektől jobban óvó fejtámla került beépítésére, aminek köszönhetően a jövőben csökkenhetnek a balesetek során elszenvedett nyaksérülések. Ezen felül egyre több autóban van már ESP-rendszer, amit régebbi autókba is egyre gyakrabban építenek bele extraként. Ez az úgynevezett menetstabilizáló elektronika, aminek köszönhetően egy életmentő szisztémát kapunk, ami segíti az autót stabilan tartani például megcsúszás esetén.
A legrosszabb törésteszteket egyébiránt a Suzuki Alto produkálta, elsődlegesen azért, mert az autóban a tervezők nem szenteltek elegendő figyelmet a sofőr lábvédelmének, de sem az oldalütközési tesztek, sem a mellkas védelme nem ütötte meg az elvárható szintet
A töréstesztek egyébiránt azért is nagyon fontosak, mert bár a tendencia javuló, még mindig nagyon sok ember veszti életét Európa útjain azért, mert gyenge az autók biztonságtechnikája. Miután például 2009-ben még mindig több mint 40 ezren veszítették életüket közúti balesetben
Európában, ezért azóta is folyamatosan szigorítanak a szabályokon. Ennek köszönhetően például a maximális értékelés esetében egy autónak a felnőtt utas-védelem tekintetében 75 helyett 80, a gyermekvédelem esetében pedig 70 helyett 75 százalék a küszöbérték. A maximális érték meghatározásakor fontos továbbá a gyalogosvédelem is, hiszen nem csak az autóban ülök biztonsága egyre fontosabb manapság, hanem más közlekedőké, így a gyalogosoké és a kerékpárosoké is. A jobb törésteszteknek köszönhetően egyébiránt egyre ritkábban a totálkárosra törött autók, noha azt a töréstesztek kivitelezői is elismerték, hogy léteznek olyan körülmények, amelyek ellen semmilyen anyaggal vagy megoldással sem tudnának védekezni.